Hotell- och turismprogrammet (HT)

Person sitter med laptop i knät

Har du frågor om gymnasiet? Vi hjälper dig! Här kan du läsa frågor från andra besökare på gymnasium.se och våra svar på dessa. Välj ett ämne i listan nedan eller scrolla längre ner för att se de senaste frågorna och svaren.

Just nu tar vi inte emot nya frågor.

Senaste frågorna i ämnet: Hotell- och turismprogrammet (HT)

Hotell och turism med internat
Hej! Jag funderar på att läsa Hotell & Turism programmet i Stockholm, men isåfall måste jag bo någonstans. Jag tänker internat eller liknande, hur rekommenderar att jag borde göra? För jag har sökt runt men jag hittar ingenting.
Men jag pendlar även mellan att läsa samma program fast i Norrköping men undrar då hur praktiken är för varje skola, är det bara /mestadels på hotell eller är praktiken endast resor och hur är det upplagt?Jag har tittat mest på De geer gymnasiet i Norrköping men är även öppen för de andra.

Hej!

För att få reda på hur praktiken fungerar på respektive skola måste du vända dig direkt till skolorna och fråga. Jag kan tyvärr inte heller hitta någon skola med internat kopplat till det programmet så gällande boende i Stockholm är det bara fortsätta leta på andra alternativa boenden, kanske kan du hyra ett rum eller likande.

Vänliga hälsningar

Cecilia, syv