Estetiska programmet (ES)

Person sitter med laptop i knät

Har du frågor om gymnasiet? Vi hjälper dig! Här kan du läsa frågor från andra besökare på gymnasium.se och våra svar på dessa. Välj ett ämne i listan nedan eller scrolla längre ner för att se de senaste frågorna och svaren.

Just nu tar vi inte emot nya frågor.

Senaste frågorna i ämnet: Estetiska programmet (ES)

Var kan jag studera musikal?
Hej, jag har en dröm om att jobba och medverka i musikal under gymnasiet. Var ska jag gå för att jag kan få möjligheten att medverka i musikal? Eller går det äns?

Du kan titta på dessa skolor och se om du hittar en skola som kan passa dig: https://www.gymnasium.se/sok/utbildningar?q=musikal. Sedan kan du ta kontakt med de skolor som intresserar dig och fråga dem hur deras upplägg ser ut och vilka möjligheter du har att få göra något sådant där.

Kan man göra antagningsprov till gymnaiset på distans?
Hej
Min dotter har sökt estetprogrammet och skall göra ett färdighetsprov. Vi bor utomlands så vi undrar om det är möjligt att göra det via zoom. Eller kiknande.

Med vänlig hälsning,

Vad roligt att hon har hittat ett program hon vill gå! Vissa skolor har antagningsprov för det estetiska programmet och det är mycket möjligt att de har en distanslösning för detta. Ni måste kontakta skolan de gäller så kan de informera er om det.

Lycka till med antagningsprovet! /Petra,SYV

Kan jag läsa franska på estetiska programmet?
Hej! Jag tänkte gå det estetiska programmet på gymnasiet, men vill också gärna fortsätta läsa franska. Går det? Tack.

Det estetiska programmet har ingen obligatorisk kurs i moderna språk men det är mycket möjligt att du ändå kan välja till franska. Kolla med skolan du är intresserad av om det går bra.

Vänligen/ Petra,SYV

Visar 1-3 av 34 frågor