Byta gymnasieskola/gymnasieprogram

Person sitter med laptop i knät

Har du frågor om gymnasiet? Vi hjälper dig! Här kan du läsa frågor från andra besökare på gymnasium.se och våra svar på dessa. Välj ett ämne i listan nedan eller scrolla längre ner för att se de senaste frågorna och svaren.

Just nu tar vi inte emot nya frågor.

Senaste frågorna i ämnet: Byta gymnasieskola/gymnasieprogram

Kan jag byta gymnasium?
Hej! Jag går 1an på yrkesgymnasium.
Jag är jätte intresserad av att börja i er skola i ekonomi ekonomi och vill gärna veta om det finns lediga platser och om det går att byta till er skola.

Du har kommit till söksidan Gymnaisum.se. Vi har inte några egna gymnasieutbildningar men om du hittat en skola du gillar här så kan du kontakta dem direkt. Du bör kunna se kontaktuppgifter där du läser om skolan.

Kan jag byta gymnasieprogram?
Hej, jag undrar om det finns möjlighet att kunna byta gymnasieskola efter sena omvalet stängdes, eftersom jag hann inte söka ett oval.

Ja, det är möjligt.  För att du ska kunna byta skola och/eller program så behöver det finnas en ledig plats och skolan måste kunna ta emot dig. Så hör av dig till rektorn på skolan du vill byta till så får du hjälp.

Kan jag byta gymnasieprogram?
Hej!
Jag undrar ifall de är möjligt att byta till samhällsvetenskaps programmet efter 1 år av naturvetenskaps programmet?

Det kan vara möjligt men du måste fråga skolan du vill gå i om det.

Visar 1-3 av 446 frågor
...