Gymnasieutbildning i Tumba

Hitta ditt gymnasium i Tumba! Tumba ligger i Botkyrka kommun och är en förort till Stockholm. I Tumba kan du gå på museum och åka skidor till att bada på någon av de härliga badplatserna.
Filtrera efter
Inriktning
Plats
Undervisningsform
Visa alla filter
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
Visar 1-20 av 24 träffar
Annonser

Populära inriktningar

Gymnasieutbildning i Tumba

Tumba växte upp som stad kring järnvägsstationen och blev på så sätt ett stationssamhälle. Därför växte orten Tumba fram och har växt genom tiderna. Det är därför det nu finns sex stycken gymnasium och gymnasieprogram för att alla ungdomar ska ha möjligheten att välja det de är intresserade av.

Vad kan man göra i Tumba?

I Tumba finns det mycket att göra. För dig som gymnasieelev finns något för alla smaker. För dig som är Golfintresserad finns Malmbro Gård och Botkyrka Golfklubb som ligger tjugo minuters bilväg från Tumba. Om du är konsintresserad finns

Botkyrkas konsthall som är väldigt populärt.

Vill du åka skidor kan du till och med göra det i Tumba. Det fanns tidigare en skidlift men är tyvärr borttagen men det betyder inte att det inte går att åka skidor där. Det fungerar bra att ta promenera upp. Det är nästan som en störtloppsbacke, inte så lång men en rejäl lutning.

I Tumba finns det gott om badplatser/utomhusbad. Lidabadet vid sjön Getaren, Sandviksbadet, ett utomhusbad i Grödinge, Slagstabadet vid Mälaren är bara några av de plaster man kan njuta av på sommaren. På alla dessa plaster finns dessutom brygga, lekplatser, grillområde och oftast servering eller kiosk.

Gymnasium i Tumba

I Botkyrka där Tumba ligger finns sex stycken gymnasieskolor. Tre kommunala gymnasieskolor och tre fristående gymnasieskolor. Alla sex skolor har samma mål: Att ge en riktigt bra utbildning. Alla dessa gymnasieskolor har också två gemensamma nyckelord: Kunskap och kreativitet. Entreprenörskap är också något som är viktigt för alla skolor.

Tumba centrum

Tumba Centrum är ett inomhuscentrum i Botkyrka, ungefär 25 km söder om Stockholm. Köpcentrumet är en knutpunkt för både lokalbussar och pendeltåg. Vid Tumba centrum finns också kommunala verksamheter som bibliotek, konsthall och en massa affärer och butiker.

Idrott i Tumba

IFK Tumba spelar i Elitserien i Handboll och får dessvärre inte spela sina hemmamatcher i Idrottshuset i Tumba utan i Eriksdalshallen. Ishockeylaget Botkyrka HC spelar i division 2 och spelar sina hemmamatcher i Ishuset i Tumba centrum.