Filtrera efter
Samhällsbyggande & miljö
Visa alla filter
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
Visar 1-20 av 26 träffar
Annonser

Populära platser

Reportage inom Samhällsbyggande & miljö

Mer om Samhällsbyggande och miljö

Är du intresserad av samhälle och miljö? På Teknikprogrammet kan du välja att läsa programmet med just inriktningen samhälle och milljö. Det läggs fokus på samhällsbyggande och miljö på de flesta gymnasieprogram idag, framförallt på de högskoleförberedande programmen.

Lär dig hur man bygger ett miljövänligt och hållbart samhälle

Är du intresserad av samhällsbyggnad och miljö och vill studera det på ett gymnasium med riksintag, då kommer det att ge dig en grundlig kunskap om hur man bygger ett samhälle som är spar på de resurser som finns samtidigt som det är estetiskt snyggt och ekonomiskt och ekologiskt hållbart.

Studera miljö på ett gymnasieprogram

Genom att studera hur samhället respektive miljön påverkar varandra kommer du att få en större förståelse för människans del i det hela och hur viktigt vårt arbete är för att rädda miljön i stort. Du kommer att studera miljöpolitik, arkitektur, diskutera miljöfrågor och lära dig hur man kan arbeta för att bygga en stad som minskar vår miljöpåverkan. Du studerar hållbar utveckling ur ett ekologiskt såväl som ekonomiskt perspektiv och du får även förmågan och kunskapen om att planera och genomföra olika experiment.

Möjligheter till vidare studier inom Samhällsbyggande och miljö

Genom att läsa inriktningen samhällsbyggnad och miljö öppnar du många dörrar för eftergymnasiala studier på exempelvis högskola eller universitet.