Få mer information om skolan 👍

Bergstrands gymnasium

Yrkesplugget

Bergstrands gymnasium förbereder dig för arbetslivet

Bergstrands gymnasium i Stockholm, Arlanda och Uppsala vill få dig som elev att växa som individ och förbereda dig för ett kommande yrkesliv. Sociala, kommunikativa kompetenser och entreprenörsanda är viktiga egenskaper och skolans mål är att hjälpa dig att utveckla dessa under din gymnasieutbildning på Bergstrands gymnasium.

Minst 15 veckors praktik

Hos Bergstrands gymnasium har eleverna minst 15-20 veckors praktik vilket är mer än de obligatoriska veckorna eftersom skolan anser att det höjer kvalitén på utbildningen. Kontakten med arbetslivet är mycket viktig och du utvecklar då ditt tekniska utförande men även servicekänsla.

Branschnära utbildning

Bergstrands gymnasium har ett mycket bra samarbete med branschen och varje elev har en handledare på arbetsplatsen som har gått vår handledarutbildning.

På Bergstrands gymnasium samarbetar gymnasiegemensamma ämnen och yrkesämnen på ett sätt som skapar en motivation även i ämnen som man tidigare haft svårare för.

Bergstrands gymnasium har ett bra arbetsklimat som präglas av en positiv och konstruktiv anda. Skolorna har ett bra samarbete såväl personal emellan som mellan elever och personal och skolan är mycket stolta över det goda arbete som lärare och elever utför tillsammans.

Är du intresserad och vill veta mer om Bergstrands gymnasium, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Utbildningar - Bergstrands gymnasium

Ta kontakt med skolan