Gymnasium i Luleå

Gymnasium i Luleå - Norrlands tekniska stad! Luleå är en tätort i Norrbotten som är en av de största städerna i Norrland. Luleå är känt för att ha en av de största hamnarna i Sverige, den friska luften och den fina naturen. Det finns många gymnasieskolor att välja i Luleå!
Filtrera efter
Inriktning
Luleå
Visa alla filter
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
Visar 1-20 av 36 träffar
Annonser

Populära inriktningar

Platser inom Luleå

Reportage inom Luleå

Gymnasium i Luleå

Frisk luft, rent vatten och fin natur i Luleå

Förutom att det finns gymnasium i Luleå är den norrländska naturen väldigt omtalad. Den friska luften, det rena vattnet och den fina naturen skapar ro och frihetskänsla.  För dig som vill välja ett gymnasium i Luleå får nära till naturen och kommer att få uppleva olika naturupplevelser. Är intresserad av jakt och fiske, fågelskådning, bär och svampplockning är det bara några av sakerna du kan göra i Luleå.

Luleå är en liten stad med storstadspuls

Luleå har den sjunde största hamnen i Sverige och är en stad som växer hela tiden. Luleå har inte bara en vacker natur utan har spännande kultur, livlig handel och mycket sport. Bland annat Luleå Hockey, LF Basket och Luleå Basket.

Gymnasium i Luleå

Det finns fyra gymnasium i Luleå, en kommunal gymnasieskola där ca 3000 elever går och tre fristående gymnasieskolor. I Luleå har du ett brett utbud av gymnasieprogram och inriktningar för dig som ska välja ett gymnasium i Luleå.

Framtiden efter ett gymnasium i Luleå

När du har tagit studenten på en gymnasieskola i Luleå så kanske du vill studera vidare på ett universitet eller en högskola. Då kan du studera vidare på Luleå tekniska universitet. Luleå tekniska universitet har ca 16 000 elever, och ligger dessutom nära fjäll med snowboard på vinterhalvåret och vandring på sommarhalvåret.