Filtrera efter
Ventilation
Visa alla filter
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
Visar 1-9 av 9 träffar
Annonser

Fler kategorier inom Ventilation

Populära platser

Reportage inom Ventilation

Jämtlands Gymnasium presenterar Hotell- och turismprogrammet

Jämtlands Gymnasium presenterar Vård- och omsorgsprogrammet!

Jämtlands Gymnasium presenterar Hantverksprogrammet!

Mer om inriktningen Ventilation

På VVS och fastighetsprogrammet kan du välja att läsa inriktningen Ventilation. På inriktningen Ventilation får du kunskaper om hur ett väl fungerande inomhusklimat kan uppnås när det gäller temperatur och ventilation.

Förbered dig på arbetslivet på VVS och fastighetsprogrammet

Om du väljer inriktningen Ventilation kommer du att lära dig mer om anläggningars uppbyggnad, konstruktion och funktion. Vidare får du lära dig om hur drift och underhåll ska skötas i olika typer av anläggningar.

Du får även lära dig de termer som används i arbetet som Ventilationer. Under utbildningen blandas praktiska och teoretiska moment. Du får bland annat genomföra underhållsarbeten med rätt utrustning. Detta för att du ska kunna börja arbeta direkt efter studenten.

Stor efterfrågan på utbildade inom VVS

Det utbildas för få inom VVS vilket har lett till en stor brist på kompetenta och kvalificerade personer. Om du vill börja arbeta efter att ha läst VVS och fastighetsprogrammet har du goda förutsättningar för att få arbete.

Efter att du tagit studenten från inriktningen Ventilation kan du välja att arbeta som till exempel:

•    Installationstekniker
•    Ventilationstekniker
•    Arbeten inom värme och ventilation

VVS och fastighetsprogrammet är ett yrkesprogram. Om du vill ha grundläggande högskolebehörighet kan du välja att läsa ytterligare två kurser i Svenska eller Svenska som andraspråk och en kurs i Engelska. Detta kan du göra inom ramen för det individuella valet eller genom att läsa ett utökat program.