Johannes på Handel- och administrationsprogrammet

Praktiska gymnasiet Nykvarn

Johannes på Handel- och administrationsprogrammet

Johannes läser sista året på Handel- och administrationsprogrammet på Praktiska Gymnasiet Nykvarn. På utbildningen får han lära sig allt inom handel och på praktiken lär han sig mycket gällande service och kundkontakt.

Hur kommer det sig att du valde Praktiska Gymnasiet Nykvarn?

Jag valde Praktiska Gymnasiet Nykvarn för jag tycker det är positivt att man har hälften praktik och hälften teori.

På vilket sätt passar Handel- och administrationsprogrammet dig?

Jag valde att läsa Handel och service på grund av att jag får lära mig allt inom handel och har möjlighet att komma ut i arbetslivet direkt efter skolan. Programmet passar mig för jag är en social person som vill ha kontakt med människor, därför passar handel mig väldigt bra.

Vad tycker om Praktiska Gymnasiet Nykvarn?

Jag tycker att det är en jättebra skola! Jag trivs bra i min skola och speciellt i min klass med mina klasskamrater. Jag tycker mina lärare är jättesnälla. Jag får hjälp och de följer mig i det jag gör. Om jag inte kan något eller inte förstår så brukar de försöka anpassa lektionen så de når mig.

Hur är det att vara på praktik (APL)?

Jag lär mig väldigt mycket när jag är på praktiken gällande service och kundkontakt. Jag har fått dekorera blombuketter och arrangerat fester på min praktikplats.

Vill du plugga vidare?

Ja, jag ska plugga vidare inom Handelsrätt och Nationalekonomi.

Vad vill du ge för tips till de som ska börja gymnasiet i höst?

Det tips jag vill ge är att ni ska vara seriösa i skolan, försöka lära er så mycket som möjligt och att hitta en bra praktikplats.

Varför tycker du att man ska söka till Praktiska Gymnasiet Nykvarn?

Jag tycker man ska söka till Praktiska Gymnasiet för det är hälften praktik och hälften teori, det är bra för de som inte har lust att plugga för mycket.

Läs mer om Försäljnings- och serviceprogrammet

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Praktiska gymnasiet Nykvarn.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.