Idrottsstipendium i USA för tjejer

Vill du utvecklas inom din favoritsport samtidigt som du får en examen från college? Då kan ett idrottsstipendium vara rätt för dig. Är du tjej är möjligheterna dessutom stora – här är varför.

Med ett idrottsstipendium kan du få hela eller delar av kostnaden för dina studier betalda. Du pluggar för att få en examen från college samtidigt som du får träna och tävla i din favoritsport. Om du drömmer om att gå på college – ta chansen och sök ett stipendium.

Hitta idrottsstipendium i USA

Tre anledningar till varför du ska söka ett idrottsstipendium i USA:

1) Tjejer har tillgång till fler stipendium är killar

Reglerna för collegeidrott i USA säger att fördelningen av stipendier ska vara jämn mellan killar och tjejer. Amerikanska fotbollslag har ofta över 100 spelare vilket betyder att det finns stora möjligheter till att få stipendium. Sporter som bland andra fotboll, tennis och golf har dessutom betydligt fler stipendier att ge till tjejer som idrottar.

2) Du får en otrolig livserfarenhet

Att gå på college i USA är en erfarenhet du bär med dig i resten av livet. Du får upptäcka nya platser och träffa vänner från hela världen. Du får fortsätta att spela och utvecklas inom din sport, samtidigt som du pluggar. Som student och idrottare i USA kommer du att få utforska många spännande delar av landet.

3) Bra för framtiden

Att ha pluggat i USA kommer att sticka ut på ditt CV! Att du flyttat till ett annat land för att gå i skolan visar att du är driven, utåtriktad och modig. På college i USA har du dessutom chansen att nå en professionell nivå i den sport du utövar, vilket kan skapa möjligheter för dig i din idrottskarriär.

Så ansöker du

Ansökningsprocessen för att få ett stipendium tar lite tid. Läs på och ansök i god tid innan du slutar gymnasiet. Vill du veta mer om hur idrottsstipendium i USA fungerar och om hur du ansöker? Vi har sammanfattat allt du behöver veta!

Läs artikeln om idrottsstipendium i USA

Annonser