|
Genomsnittlig betygspoäng |
Behöriga till högskola |
Andel med examen inom 3 år |
Barn- och fritidsprogrammet
|
12,4 |
37,0 |
84,0 |
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
10,7 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
86,3 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 130 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
12,4 |
|
2021/22 |
Andel behöriga till högskola |
37,0 |
|
2021/22 |
Andel med examen inom 3 år |
84,0 |
|
2019/20 |
Antagningspoäng medel |
201,1 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
147,5 |
|
2022 |
|
Barn- och fritidsprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
7,8 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 10 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
|
|
|
Lägsta antagningspoäng |
|
|
|
|
Barn- och fritidsprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
2,1 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
98,1 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 10 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
|
|
|
Lägsta antagningspoäng |
|
|
|
|
Barn- och fritidsprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
13,3 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
83,6 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 20 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
158,2 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
80,0 |
|
2022 |
|
Ekonomiprogrammet
|
14,2 |
94,2 |
93,2 |
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
15,1 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
94,4 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 330 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
14,2 |
14,9 |
2021/22 |
Andel behöriga till högskola |
94,2 |
93,1 |
2021/22 |
Andel med examen inom 3 år |
93,2 |
84,6 |
2019/20 |
Antagningspoäng medel |
253,4 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
195,0 |
|
2022 |
|
Ekonomiprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
13,3 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
83,6 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 50 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
266,3 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
220,0 |
|
2022 |
|
El- och energiprogrammet
|
14,3 |
35,9 |
96,4 |
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
10,3 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
98,9 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 170 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
14,3 |
12,9 |
2021/22 |
Andel behöriga till högskola |
35,9 |
32,1 |
2021/22 |
Andel med examen inom 3 år |
96,4 |
81,6 |
2019/20 |
Antagningspoäng medel |
225,0 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
187,5 |
|
2022 |
|
Fordons- och transportprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
7,8 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 20 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
210,8 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
157,5 |
|
2022 |
|
Försäljnings- och serviceprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
7,8 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 10 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
238,8 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
202,5 |
|
2022 |
|
Hantverksprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
10,1 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 30 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
14,0 |
|
Andel behöriga till högskola |
|
25,6 |
|
Andel med examen inom 3 år |
|
72,3 |
|
Antagningspoäng medel |
265,6 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
235,0 |
|
2022 |
|
Hantverksprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
9,4 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 30 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
14,0 |
|
Andel behöriga till högskola |
|
25,6 |
|
Andel med examen inom 3 år |
|
72,3 |
|
Antagningspoäng medel |
245,2 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
215,0 |
|
2022 |
|
Industritekniska programmet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
7,8 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 10 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
170,0 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
107,5 |
|
2022 |
|
Industritekniska programmet
|
12,5 |
|
93,8 |
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
8,9 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 50 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
12,5 |
13,4 |
2021/22 |
Andel behöriga till högskola |
|
28,4 |
|
Andel med examen inom 3 år |
93,8 |
79,9 |
2019/20 |
Antagningspoäng medel |
195,5 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
157,5 |
|
2022 |
|
Naturvetenskapsprogrammet
|
14,7 |
87,4 |
86,7 |
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
11,6 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
92,3 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 180 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
14,7 |
16,0 |
2021/22 |
Andel behöriga till högskola |
87,4 |
92,6 |
2021/22 |
Andel med examen inom 3 år |
86,7 |
83,2 |
2019/20 |
Antagningspoäng medel |
282,9 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
187,5 |
|
2022 |
|
Naturvetenskapsprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
13,3 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
83,6 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 30 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
274,4 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
212,5 |
|
2022 |
|
Restaurang- och livsmedelsprogrammet
|
|
|
|
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
7,8 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 10 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
|
|
|
Andel behöriga till högskola |
|
|
|
Andel med examen inom 3 år |
|
|
|
Antagningspoäng medel |
|
|
|
Lägsta antagningspoäng |
|
|
|
|
Teknikprogrammet
|
14,1 |
87,8 |
84,3 |
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
13,0 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 190 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
14,1 |
14,6 |
2021/22 |
Andel behöriga till högskola |
87,8 |
90,1 |
2021/22 |
Andel med examen inom 3 år |
84,3 |
79,6 |
2019/20 |
Antagningspoäng medel |
260,4 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
145,0 |
|
2022 |
|
VVS- och fastighetsprogrammet
|
13,7 |
|
100,0 |
|
Sverige |
År
|
Elever per lärare |
9,2 |
. |
2022/23 |
Andel lärare med pedagogisk examen |
100,0 |
. |
2022/23 |
Totalt antal studerande |
cirka 40 |
|
2022/23 |
Genomsnittlig betygspoäng |
13,7 |
12,7 |
2021/22 |
Andel behöriga till högskola |
|
17,4 |
|
Andel med examen inom 3 år |
100,0 |
81,1 |
2019/20 |
Antagningspoäng medel |
214,4 |
|
2022 |
Lägsta antagningspoäng |
185,0 |
|
2022 |
|