Gymnasium i Haninge

Plugga på en gymnasieskola i Haninge!

Haninge är en kommun i södra Stockholm med cirka 80.000 invånare. I Haninge finns en slående natur, 17 stycken naturreservat och ett antal gymnasieutbildningar.
Visar 1-16 av 16 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
  • = Riksintag
Visar 1-16 av 16 träffar

Mer om Haninge

Haninge kommun ligger cirka 2 mil från centrala Stockholm. Med pendeltåg tar resan endast 30 minuter, så du har alltid nära till Stockholms stadspuls med alla dess restauranger, evenemang och caféer. Om du inte vill åka in till Stockholm kan du välja något av de många caféer som finns i Haninge. Varför inte besöka ett café ägt av Madonnas livvakt?

Under din gymnasietid kan du välja att engagera dig i någon av de över 200 registrerade föreningarna som finns i Haninge kommun. Du kan bland annat välja bland en mänd olika fritids- och idrottsföreningar.

Haninges gymnasier

I Haninge finns ett antal gymnasieskolor med flera olika program, vilket innebär att du har möjlighet att läsa ett program som du verkligen brinner för.

Om du väljer att studera i Haninge kan du vara säker på att du kommer att serveras utmärkt lunch. Haninge kommun har länge arbetat med att servera god och hälsosam skolmat. Genom detta arbete har Haninge kommun fått nomineringar till priserna Årets skolrestaurang, Årets skolkock, Årets skolmatskommun, Årets gastronomiska rektor och Svinnpriset.

Haninges skärgård

I Haninge finns flera tusen öar, kobbar, holmar och skär. Några av de större och mer kända öarna är Dalarö, Utö och Muskö. Tyresta nationalpark finns även i Haninge kommun. I Tyresta nationalpark finns 55 km vandringsleder som går igenom helt orörd vildmark.

Angränsade kommuner till Haninge

Här kan du läsa mer om och hitta gymnasieskolor i kommuner som angränsar till Haninge kommun.

Huddinge kommun                                                  Värmdö kommun

Nynäshamns kommun                                           Botkyrka kommun