Gymnasium i Blekinge

Hitta ditt gymnasium i Blekinge - Sveriges trädgård!

Blekinge, eller Sveriges trädgård som det också kallas är både landskap och län. Det är Sveriges minsta landskap med sina fem kommuner. Blekinge har ett stort utbud av gymnasium och gymnasieprogram.
Visar 1-20 av 78 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
  • = Riksintag
Visar 1-20 av 78 träffar

Mer om Blekinge

Blekinge län och landskap är beläget i sydöstra Sverige och gränsar till Småland i norr och Skåne i väster. Bor du i Blekinge har du närmare till Tyskland och Danmark än till Stockholm. Det betyder att Blekinge har nära till 70 miljoner människor och det är på grund av att trafiken över Östersjön växer. Samverkan mellan samhälle, näringsliv och högskola är ett resultat av en europeisk gemenskap.

Sveriges trädgård

Blekinge är känt för sin fina natur med allt från djupa skogar till fiskrika vattendrag. Det finns milslånga stengärdsgårdar, svampmarker, röda stugor, fina stränder vid havet och frodiga fruktträdgårdar. Därför kallas Blekinge för Sveriges trädgård. I Blekinge län kan man jobba inne i någon av städerna men ändå bo på landet. I Blekinge får du oftast varma och behagliga somrar och milda vintrar. Höstarna är också relativt milda.

Gymnasium i Blekinge

Blekinge har fem kommuner och i dessa finns det många gymnasieskolor. Här nedan kan du välja kommun för att se vilka gymnasieskolor kommunen erbjuder:

Karlshamn Ronneby
Karlskrona Sölvesborg