i Sundbyberg
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Välkommen till Realgymnasiet i Sundbyberg!

Hos oss på Realgymnasiet i hjärtat av Sundbyberg blir lärande både roligt och meningsfullt. Vi tror på att använda dina intressen som nyckel till kunskap och färdigheter. I vårt lilla sammanhang fokuserar vi på dig och dina passioner för att skapa en berikande gymnasietid, där glädje och utveckling går hand i hand. Som en liten skola erbjuder vi en modern och kvalitativ utbildning med hög lärartäthet och individuell uppföljning. Vi har ett starkt samarbete med näringslivet, vilket ger unika möjligheter till praktisk erfarenhet och relevant utbildning för framtida karriärer. Vi erbjuder förutom grundläggande behörighet, även behörigheter inom Samhällsvetenskap och Naturvetenskap, som ger en solid grund för vidare studier och arbete. Hos oss får eleverna utforska och utveckla sina intressen i en engagerande miljö.

Vi erbjuder utbildningar inom Naturbruksprogrammet med inriktningar Sällskapsdjur, Djurvård och Hästhållning. Inom dessa kan du fördjupa dig inom Hund och Islandshäst!

Välkommen till Realgymnasiet Sundbyberg, skolan där vi utvecklar framtidens stjärnor!

3 snabba om Real i Sundbyberg

👨‍🏫 Skickliga lärare - Förstklassig undervisning

👍 Utmärkta partners i branschen

📚 Liten skola - Stora utbildningsmöjligheter

Är du intresserad och vill veta mer om Realgymnasiet Sundbyberg, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Realgymnasiet Sundbyberg

Huvudman

Lärande i Sverige

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

22 gymnasieskolor

Högskoleförberedande program
Naturvetenskapsprogrammet Ort Recensioner
Naturbruksprogrammet, Djurvård - Sällskapsdjur Sundbyberg
Yrkesprogram
Naturbruksprogrammet
Naturbruksprogrammet, Djurvård - Hund Sundbyberg
Naturbruksprogrammet, Hästhållning - Ridning Sundbyberg
5,0 (2)
  • = Har lediga platser

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Realgymnasiet Sundbyberg.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Antal elever per lärare 2023/24

29,4%
Realgymnasiet Sundbyberg 7,9

Antal elever på skolan år 2023/24: cirka 40

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år

Naturbruksprogrammet

Sverige År
Totalt antal studerande cirka 40 2023/24
Genomsnittlig betygspoäng 14,2
Andel behöriga till högskola 43,3
Andel med examen inom 3 år 77,2
Antagningspoäng medel 185,4 2023
Lägsta antagningspoäng 100,0 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Hallonbergsplan 5
17452 Sundbyberg

Tel: 070-840 25 60
www.realgymnasiet.se

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 2 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Elvira Windh
15 maj 2023

Jättebra skola, kul att man kan kombinera praktiskt och teoretiskt.

Alias
15 maj 2023
Rolig utbildning

Utbildningen är utmanande och rolig. man behöver tänka på ur man ska jobba och tänka på sin ergonomi så man inte skadar sig själv