BF, SA eller EK på distans?

25 apr 2016
Är en tjej på 16år som ska börja gymnasiet eget sommaren. Jag är sjukt sugen på att läsa barn och fridtid, samhäll eller ekonomiprogramet på distans. Hur ska jag gå till väga för att lyckas med det?:))

26 apr 2016

Först och främst kan du följa länken här för att se de distansutbildningar som finns tillgängliga att söka

Sedan vet jag inte exakt vad du menar när du skriver att du funderar på hur du ska gå tillväga för att lyckas med det. För att kunna besvara dina funderingar mer i detalj hade det underlättat om du berättade lite mer. Något som går att göra för att förbereda sig för distansstudier kan vara att vända sig till skolan och höra med dem kring vad de har för tips och liknande för att lyckas i studierna, eller tidigare elever som gått ut skolan. Återkom gärna med mer funderingar kring detta om du vill.

Lycka till framöver // Anders, SYV