i Göteborg
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

SKF Tekniska Gymnasium

Vill du forma din framtid? Välkommen till SKF Tekniska Gymnasium – din väg mot att bli en eftertraktad expert inom teknikvärlden.

Vår historia sträcker sig tillbaka till 1937 och vår ägare SKF, en global ledare inom teknisk innovation, bidrar med djup kompetens och lång erfarenhet till utbildningen.

Våra två högkvalitativa gymnasieprogram, Industritekniska programmet och Teknikprogrammet, öppnar dörrarna till en värld av möjligheter inom tillverkning, konstruktion och design
– områden som ständigt behöver nya visionärer och innovatörer.

Välkommen till en plats där du inte bara utbildas, du blir redo att forma morgondagen med kunskap och självsäkerhet. Så varför vänta? Din framtid börjar här.

Vad händer när du tagit examen? Det är upp till dig: högskola eller varför inte ett bra jobb på SKFs Fabriker med en månadslön på upp till 40 000 kr/månaden, direkt efter examen!

Möjlighet till utlandspraktik

Som elev på SKF Tekniska Gymnasium får du göra praktik/APL i 16 veckor. I årskurs 2 gör du praktik på SKF Sverige AB i Göteborg. Under ditt tredje år finns det möjlighet till utlandspraktik på SKF, främst i Europa men även i Asien, vilket ger ovärderliga erfarenheter som du har nytta av språkligt, kulturellt och yrkesmässigt.

Skolan genomför utlandspraktik i utbildningsprogrammen Erasmus + och i Atlas som administreras av Universitets- och Högskolerådet.

Teknikcollege

Skolan och SKF är certifierat Teknikcollege. Certifieringen säkerställer kvaliteten på skolan utbildningar och ger dig som elev ett Teknikcollege-diplom efter avslutad utbildning (minst 2800 godkända poäng), vilket är en fin merit i ditt CV.

Ladda ner broschyr

Är du intresserad och vill veta mer om SKF Tekniska Gymnasium, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på SKF Tekniska Gymnasium

Huvudman

SKF Sverige Aktiebolag

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

1 gymnasieskola

Högskoleförberedande program
Teknikprogrammet Ort Recensioner
Teknikprogrammet, Produktionsteknik Göteborg
Yrkesprogram
Industritekniska programmet
Industritekniska programmet, Produkt & maskinteknik Göteborg
  • = Riksintag

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av SKF Tekniska Gymnasium.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Andel med examen inom 3 år 93,8 80,3 2020/21
Antagningspoäng medel 230,2 2023
Lägsta antagningspoäng 180,0 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan