i Flyinge
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Flyinge Presentation

Välkommen till Flyinge Hästsportgymnasium!

På Flyinge Hästsportgymnasium kan du läsa hästskötarutbildning med inriktning på drift och skötsel av hästsportanläggningar.

Utbildningen är riksrekryterande och på skolan får du tillgång till hästar av toppklass och engagerade och kompetenta lärare. Du får bred kunskap inom hästsport och utbildningen varvar teori och praktik.

Flyinge Hästsportgymnasium bildar tillsammans med Ridskolan Strömsholm Swedish Equestrian Centers of Excellence med ambitionen att erbjuda excellens på alla vis.

Arbetsplatsförlagt lärande

Det arbetsplatsförlagda lärandet är fördelat över alla tre årskurserna och totalt genomförs 17 veckor praktik.

Elevboende

För dig som bor långt bort finns det möjlighet till boende på något av Flyinges elevboenden. Skolan erbjuder tre större boenden med cirka 25 elever/hus. Två av elevhemmen har rum med egen dusch och toalett, Flyingegården har gemensamma duschar och toaletter. Det finns både dubbelrum och enkelrum, rummen är fullt möblerade. Elevhemspersonal finns på plats alla skolveckor 18.00-06.00.

Ladda ner broschyr om Hästskötare inriktning Anläggningsdrift

Är du intresserad och vill veta mer om Flyinge Hästsportgymnasium, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Flyinge Hästsportgymnasium

Huvudman

FLYINGE AKTIEBOLAG

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

1 gymnasieskola

Yrkesprogram
Naturbruksprogrammet Ort Recensioner
Naturbruksprogrammet, Särskild variant: Hästskötare inriktning anläggningsdrift Flyinge
  • = Riksintag

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Flyinge Hästsportgymnasium.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Antal elever per lärare 2023/24

43,4%
Flyinge Hästsportgymnasium 7,5

Antal elever på skolan år 2023/24: cirka 50

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år

Naturbruksprogrammet

14,5 100,0
  Sverige År
Totalt antal studerande cirka 50 2023/24
Genomsnittlig betygspoäng 14,5 14,2 2021/22
Andel behöriga till högskola 43,3
Andel med examen inom 3 år 100,0 77,2 2019/20
Antagningspoäng medel 233,3 2023
Lägsta antagningspoäng 177,5 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan