Vilka betyg krävs för att plugga juridik?

16 apr 2008
Hej! Jag går på första året i gymnasium och undrar om det är möjligt att kolla vad som krävs för olika utbildningar i Sverige men också i andra länder. Jag läser Ib och skulle gjärna vilja veta vad som krävs för juridik gällande betygsmässigt.

Hej

Om du går in på respektive utbildningsanordnares hemsida så finner du behörighetskrav antagningsstatistik där. Om du går in på länken nedan så finner du olika utbildningar/ utbildningsanordnare inom området.

Mitt tips är att du tar kontakt med studie- och yrkesvägledaren på din skola. Han eller hon kommer att kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Vänliga hälsningar

Jenny