Utbildning till undersköterska

16 apr 2008
Hej!

Jag går sista året på gymnasiet och jag har tänkt att söka en utbildning i år. Jag vill plugga till undersköterska men jag hittade inte det yrket på sidan, men hittade bara sjuksöterska inom vården.. Vore tacksam om ni kunde svara hur jag går tillväga för att veta vart de har utbildningar och var man kan hitta vad som krävs för att komma in.

03 maj 2012

Hej!

Vad studerar du för gymnasieprogram nu? Att studera till undersköterska gör man på gymnasial nivå och om man har gått ut gymnasiet med ett slutbetyg kan det vara svårt att få studera mer på gymnasial nivå. Det är upp till kommunen att bestämma hur man får göra. Ta kontakt med din skolas studie- och yrkesvägledare så kan hon/han säkert hjälpa dig med dina frågor.

Vänligen Maria
Studentum AB