antagningprov till estetiskt utbildning.

21 jan 2010
Hej!

Jag funderar på ett estetiskt program (estet-media eller samhäll-estet) och har hört att ett prov måste lämnas på plats. Ett prov som visar ens konstnärliga färdigheter. Stämmer det? Hur detta prov går till? Och när dessa prov ska göras på Munkebäcksgymnasiet/Schillerska Gymnasiet (både ligger i Göteborg)? Eller hur man får reda på det?

Tacksam för svar så snart som möjligt!

Hej!

Vissa program kräver att man ska lämna in, eller visa upp något man gjort. Detta gör du oftast efter att du sökt programmet. Tyvärr finns det ingen sådan inofrmation på deras webbplatser. Jag föreslår att du kontaktar studie- och yrkesvägledarna på båda skolorna och hör om de har sådana antagningsprov och, om de har det, frågar när det skulle vara och hur det går till.

Lycka till!

Vänliga Hälsningar