i Tvååker
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Välkommen till Munkagårdsgymnasiet i Halland

Här utbildas Bioprenörer! Våra elever ska bli företagsamma, yrkeskunniga, nyfikna, hållbara, framtida entreprenörer inom djurvård, lantbruk, naturturism, skogsbruk och trädgård. Munkagårdsgymnasiet är ett naturbruksgymnasium som ligger vackert placerat i Tvååker, Halland. Skolan är det naturliga valet om du vill utbilda dig inom den gröna näringen med inriktning djurvård, lantbruk, naturturism, skogsbruk eller trädgård. Det finns även möjlighet för dig som vill att välja till grundläggande högskolebehörighet. För dig som har lång resväg finns möjlighet att bo på skolans elevboende.

Munkagårdsgymnasiet erbjuder även utbildningen Spåret för elever med NPF-diagnoser (adhd, autism).

Nyfiken och företagsam

En bioprenör skapas när en miljömedveten blivande entreprenör läser någon av utbildningarna inom skogsbruk, lantbruk, djurvård, naturturism eller trädgård. Just de inriktningar som du som elev kan läsa på Munkagårdsgymnasiet. Med det här nya ordet vill vi profilera oss som en entreprenöriell och framåtriktad naturbruksskola.

Kombinera praktik och teori på en mindre skola

Munkagårdsgymnasiet är en mindre gymnasieskola med cirka 300 elever, vilket skapar en familjär och trivsam stämning. I det lilla formatet finns möjligheten för skolans duktiga pedagoger att se individen och lära känna varje elev.

Skolmaten tillagas på plats i eget kök, till största del med närproducerade och egentillverkade råvaror. Både eleverna och personalen ger maten högsta betyg.

Skolan har också ett internat där boende måndag-fredag erbjuds för elever som har lång resväg till skolan. Att bo på internatet är nästan som att flytta hemifrån. Här får du lära dig att ta ett vuxenansvar, men personal finns där för att stödja och ge råd.

På Munkagårdsgymnasiet kan du förena praktik och teori på bästa sätt. Du lär dig ett yrke, men självklart kan du också läsa till kurser som ger grundläggande högskolebehörighet. Du kan även få möjlighet att göra praktik utomlands.

Är du intresserad och vill veta mer om Munkagårdsgymnasiet, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Munkagårdsgymnasiet

Huvudman

REGION HALLAND

Regional gymnasieskola

1 gymnasieskola

Yrkesprogram
Naturbruksprogrammet Ort Recensioner
Naturbruksprogrammet, Djurvård Tvååker
Naturbruksprogrammet, Lantbruk Tvååker
Naturbruksprogrammet, Naturturism Tvååker
Naturbruksprogrammet, Skogsbruk Tvååker
Naturbruksprogrammet, Trädgård Tvååker
Introduktionsprogrammet
Introduktionsprogram Tvååker

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Munkagårdsgymnasiet.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Antal elever per lärare 2022/23

Munkagårdsgymnasiet 6,6

Antal elever på skolan år 2023/24: cirka 300

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år

Naturbruksprogrammet

14,2 12,8 68,6
  Sverige År
Totalt antal studerande cirka 260 2023/24
Genomsnittlig betygspoäng 14,2 14,2 2022/23
Andel behöriga till högskola 12,8 43,3 2022/23
Andel med examen inom 3 år 68,6 77,2 2020/21
Antagningspoäng medel 206,6 2023
Lägsta antagningspoäng 87,5 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Björkängsvägen 25
432 78 Tvååker

munkagard.regionhalland.se

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 1 recensioner
Skriv en recension
Linnea
25 maj 2016
Djurvårdsinriktning

Härlig skola med underbara lärare och bra gemenskap. Härlig kombination mellan praktisk och teorie, för de skoltrötta. Möjlighet att bygga din utbildning efter egna behov.

Sponsrad