👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

i Göteborg
Få mer information om skolan 👍

Välkommen till Arena Academy Göteborg

Arena Academy är en fristående gymnasieskola som inriktar sig på att ge en utbildning som rustar dig för universitetsstudier både i Sverige och internationellt. Om du är en ambitiös elev som strävar efter att förbereda dig för vidare studier på högskolenivå, har du kommit till rätt plats.

Vår idé

Idén bakom skolan är enkel. Vi vill erbjuda elever i Sverige möjligheten att förbereda sig för en internationell karriär redan efter gymnasiet. Vår profil med avancerad engelska gör eleven redo att söka universitet, högskola eller jobb i ett engelskspråkigt land efter gymnasiet. Man skulle kort kunna säga att vi erbjuder ett försprång ut i världen.

Arena Academy har fått beviljad vidare verksamhet!

Detta betyder att gymnasieskolan är kvar och fortsätter ge bra utbildning. För elever som tidigare tänkte söka till oss men på grund av beslutet valde en annan skola är trygga att börja hos oss i augusti. Välkommen till oss!

Skolans broschyr

Är du intresserad och vill veta mer om Arena Academy Göteborg, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Utbildningar

Få kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Arena Academy Göteborg.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Hitta till skolan

Elof Lindälvs gata 13
41458 Göteborg

arenaacademy.se

Skolrecensioner

Snittbetyg: 3,2

Baseras på 28 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Hussein
03 sep 2024
Grymt arbete

Rektorerna och Personalen anstränger sig verkligen för att vi ska få betyg

Boogie
03 sep 2024
Grym Skola!!

Denna skolan har hjälpt mig mycket angående kurser jag vart tvungen att läsa upp. Vi möts i mitten, lärare samt rektorn har pushat oss till 110%.

Noor
30 aug 2024
Bra gymnasiet

Jätte bra skolan med mycket engagemang.
Rektorn och lärarna göra allt vad de kan för att hjälpa eleverna.
Min son har utvecklats mycket bra i denna skolan.
Ja rekommenderar

Sponsrad