Bild och form, Textil design

28 maj 2012
Jag är jätte interisserad av inredning och design, men mest inredning. jag tycker också mycket om att jobba med händerna och göra olika hantverk. Min dröm är att i framtiden få hålla på med inredning av något slag. Så min fråga är då vilken gymnasieutbildning ska jag välja?

13 jul 2012

Hej!

Det känns som att Estetiska programmet med inriktning Bild & formgivning eller Hantverksprogrammet med inriktning Textil design skulle kunna vara något för dig. Den stora skillnaden är att Estetiska programmet är ett högskoleförberedande program, och Hantverksprogrammet är ett yrkesprogram. Vill du gå Hantverksprogrammet men vill ändå ha möjlighet att läsa vidare efter gymnasiet så kan du läsa till några ämnen och få behörighet till högskola eller universitet.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Hälsningar,

Sanna på Gymnasium.se