Sök utbildning 👉

Lackerarutbildning om man är över 20 år

20 mar 2009
Hejsan! Mitt namn är Dennis Hedlund och jag fyller snart 21 år gammal. Jag läste tidigare på en Gymnasieskola i Västerås men slutade då jag kände att studierna inte passade mig och mina mål med livet. Jag har länge känt att det är bil lackering jag skulle vilja hålla på med och har hittat en gymnasieskola i falun som håller på med det. Dock så läste jag även att man endast är behörig att söka in på ett gymnasium till det året man fyller 20 år. Är det försent för mig eller finns det några undantags regler? T ex söka dispens. Om det inte går att söka dispens går det eventuellt att gå tillväga på något annat sätt för att utbilda mig till lackerare?

MVH Dennis

Hej!

Du kan tyvärr bara söka till gymnasiet om du ännu inte fyllt 20 år. För att få gymnasiekompetens kan du söka till komvux. Här kan du söka bland komvuxutbildningar i Sverige.

Lycka till!

Vänliga hälsningar