Vad är antagningspoängen till gymnasierna?

15 jul 2023
Jag ska till hösten börja i åk 9. Jag har en del funderingar kring gymnasiet. Jag vet att jag vill gå naturvetenskap på gymnasiet för att jag sedan vill läsa till läkare. Men jag är osäker på vilket gymmnasium som jag vill gå på. Jag är en studiemotiverad elev med bra betyg som verkligen älskar att lära sig nya saker och att plugga. Så min fundering är lite kring vad skolorna i göteborgskommun har för antagninspoäng och vad som skiljer dem dig åt.

Jag skulle gärna vilja så i en högpresterande skola.

31 aug 2023

Du hittar antagningspoängen på programmets informationssida på gymnasium.se och du kan även filtrera på antagningspoäng i sökresultatet. Vi har delat in antagningspoängen i fyra intervaller för att göra det enklare för dig att hitta ett gymnasieprogram du kan komma in på. Klicka på länkarna nedan för att visa program inom de olika poängintervallerna. Du kan sedan lägga till program, inriktning och ort för att hitta det program som passar dig: