När börjar gymnasieskolorna?

11 okt 2022
Hej! Jag ska börja gymnasiet hösten 2023. Skulle behöva lite hjälp med gymnasievalet. Är väldigt intresserad i Hotell och Turism och har kollat runt på olika skolor. Men då jag helst vill gå i en annan stad så hade det varit bra med skolor där man inte börjar 08.00 utan lite senare. Vet du någon skola med HT linjen i närheten med lite senare schema? Eller bara andra skolor med HT linjen som verkar bra iom det inte är sena dagar osv.

18 okt 2022

Vad roligt att att du hittat ett program som intresserar dig! Du behöver kontakta skolorna du är intresserad av för att få reda på när de startar. Du kan söka på vad som finns här: https://www.gymnasium.se/sok/hotell-och-turismprogrammet. Då hittar du kontaktuppgifter när du går in på länkarna.

Vänligen/ Petra,SYV