Finns det gymnasium för autism?

25 aug 2022
Hej.
Jag har autism och söker en gymnasium som kan ge en individuell plan till elever med autism. Gör alla skolor det? Och jag vill läsa biologi, fysik och kemi men har svårt i matte. Är det mycket matte I Natur? Är det sant att det finns matte I kemi Biologi och fysik?

29 aug 2022

Du ska kunna få den hjälp du behöver på vilken skola som helst. Men det finns gymnasieskolor som erbjuder extra stöd. Du hittar dem här. Oavsätt vilken skola du vill gå kan det vara bra att ta kontakt med dem så du får veta exakt vilket stöd de kan ge dig.

Här ser du alla kurser som ingår i Naturvetenskapsprogrammet. Som du ser så är det mycket matte på programmet men även biologi, kemi och fysik.