Sök utbildning 👉

Hur blir jag spelutvecklare?

01 jul 2022
Hej. Jag undrar om man fortfarande kan bli spelutvecklare i framtiden, även om man inte går en estetisk linje på gymnasiet?

04 jul 2022

Du måste inte gå en speciell inriktning för att bli det men det finns vissa skolor med en särskild inrikting mot spelutveckling. De ska du kunna hitta här: https://www.gymnasium.se/sok/spelutveckling. Annars så är Teknikprogrammet ett populärt val för den som vill jobba på området då du ofta får den behörighet du behöver för vidare studier där.

Efter gymnasiet finns flera utbildningar att välja på inom olika skolformer så du kan söka lite på spelutvecklingsutbildningar på Studentum.se om du vill.