Vad ska jag göra om jag valt fel gymnasieprogram?

26 maj 2022
hej jag är 15 och tog teknik och jag har inte nog med matte kunskaper känner jag och det är försent att byta och jag är helt osäker på vad jag vill göra eller gå jag undrar vad jag borde göra

27 maj 2022

Ibland så blir det fel och det finns alltid möjligheter att ändra på det!

Kontakta din studie- och yrkesvägledare på skolan du går på. Din SYV kan hjälpa dig fundera på vad du vill och vad som passar dig bättre så att du kan känna dig säker på ditt val. Ni kan sedan kontakta ansvarig för gymnasieprogrammet du vill byta till och ta reda på om det finns några lediga platser. Här kan du läsa mer om hur det går till att byta gymnasieprogram: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/byta-gymnasium-gymnasieprogram-5302.