Hur funkar International Baccalaureate?

23 apr 2022
Hej

Jag har lite problem med att hitta de olika inriktningarna på IB på katedralskolan (Lund) för att bli pilot. Betygen jag behöver för att bli pilot är Fysik 1a, Matematik 3b och Engelska 6 enligt gymnasium.se. Min fråga är om jag kan få dessa betyg på IB katedralskolan utan att gå till komvux efteråt. Jag undrar också om jag kan gå medicin (läkar) utbildning på IB utan att gå till komvux efteråt.

25 apr 2022

International Baccalaureate har inga inriktningar men du kan välja flera kurser själv vilket gör att du kan få den behörighet du behöver. Prata med skolan du vill söka till för att vara säker på hur du ska välja rätt.