Vad krävs för att bli fastighetsmäklare?

28 feb 2022
Jag har nu tänkt mig att börja plugga igen men dock vill jag inte plugga inom barn och fritidsprogrammet vilket var ett fel val på gymnasiet enligt mig.
Jag vill istället börja plugga som fastighetsmäklare och behöver en rådgivning samt bolla lite idéer med någon.
Mina frågor är enligt nedan:

1. Vilka grundläggande behörigheter behöver man för att kunna plugga ( fastighetsmäklare )?

2. Vilka ämnen behöver man överhuvudtaget ha?

3. Jag har Engelska 5 och matte 2B från gymnasieskolan då ENG 6 kom som extra val och var inte nödvändigt för att få gymnasieexamen. Räcker det med dem?

02 mar 2022

Vad roligt att du vill bli fastighetsmäklare!

För att bli fastighetsmäklare så  behövs det grundläggande behörighet, matematik 3b/3c och samhällskunskap 1b/1a1+1a2. Så det är dessa kurser du bör läsa på Komvux.