Hur rangordna utbildningarna när en sökt RIG eller NIU

25 jan 2022
Hej. Min son har sökt flera olika RIG och NIU program över hela Sverige. Besked om han kommer in på nåt av dem, eller inget, får vi inte förrän i mars. Han måste därmed söka tillhörande gymnasieutbildning (Natur eller Teknik) på flera olika skolor. Hur ska vi tänkta när vi rangordnar de olika utbildningsorterna för RIG/NIU? Han ska också söka gymnasie på hemorten, ifall han inte kommer in på RIG/NIU. Var bör den ligga rangordningsmässigt ? HIttade en Fråga/svar där du angett att om man kommer in på sitt förstaval så stryks övriga ansökningar, det kan ju bli väldigt fel för oss. Hur ska vi göra?

28 jan 2022

Hej!

Kontakta antagningskansliet för att få ett korrekt svar på frågan alt kanske syv på din sons skola kan svara hur ni ska tänka. Här kan du leta upp kontaktuppgifter till ert antagningskansli. Vänliga hälsningar

Cecilia, syv