Naturkunskap 2 behörighet efter att läst vård och omsorg

24 jan 2022
Jag vill bli en tandhygienist men jag går på vård programmet andra året nu. Det krävs att jag har läst naturkunskap 2 för att kunna söka till det på högskolan. Men just nu läser jag naturkunskap 1a1 och sen på trean måste jag välja naturkunskap 1a2 som IVÄ. Jag vill inte läsa naturkunskap 2 på komvux. Finns det annat väg för mig?

27 jan 2022

Hej!

Tänk på att kontrollera att din utbildning även ger dig grundläggande behörighet då du inte får det automatiskt när du går ett yrkesprogram, du kan få hjälp med detta hos skolans syv eller läsa mer r. Här kan du läsa om en alternativ väg för att uppnå särskild behörighet i naturkunskap 2. Då du läst vård och omsorg bör det kunna vara applicerbart på din situation om du klarat de kurser som krävs. Lycka till!

Vänliga hälsningar
Cecilia, syv