Byta skola

26 okt 2021
Hej!

Min son går nu första året på natur med inriktning musik på Kulturrama. Han har svårigheter med det sociala, har inte kommit in i nuvarande klass (där han är enda killen i klassen) och det känns inte bra. Vi letar därför alternativ. Det är jag, mamma, som kollar runt då min son själv är osäker och "oförmögen" att leta runt... Jag undrar om det finns nån sida där man kan se lediga platser eller om man måste gå via varje enskild skola. Hittade bytagymnasium.se men ser att den sida bara gällde Academedias skolar.
Han har meritpoäng 255 och önskar fortsatt gå natur.

Tacksam för återkoppling!
MVH

04 nov 2021

Hej!

Tyvärr är det så att ni behöver kontakta varje enskild skola och höra om de har en ledig plats på Naturprogrammet som de kan erbjuda. Hittar man inte en skola som kan ta emot ett byte så är alternativet att söka in från åk 1 igen.

Här kan ni läsa mer om att byta gymnasieskola: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/byta-gymnasium-gymnasieprogram-5302

Lycka till! / Hannah, SYV