Jobba med musikal

16 okt 2021
Hej, jag drömmer om att grunda ett nöjesproduktions bolag, och producera egna musikaler. Jag vill jobba med allt runt om men inte stå på scen. Vilken gymnasiumlinje ska jag välja?

04 nov 2021

Hej!

Vad spännande att arbeta med musikaler och inom nöjesbranschen. Ett alternativ skulle vara att gå Estetiska programmet på gymnaiset. Det är ett högskoleförberedande program, vilket innebär att du har möjlighet att studera vidare vid universitet eller högskola efter din examen. Du kan även gå YH-utbildningar eller på Folkhögskola.

Estetiska programmet har fem inriktningar: Bild och formgivning, Dans, Musik, Teater och Estetik och media.

Här kan du läsa mer om Estetiska programmet: https://www.gymnasium.se/sok/estetiska-programmet

Lycka till! / Hannah, SYV