Vård- och omsorgsprogrammet och byte av skola.

13 sep 2011
Hej !

Nu går jag första året på gymnasiet, omvårdnad.
Jag bor nu i Göteborg, men jag undrar ifall jag skulle flytta och bo i en annan stad när jag ska börja 2an. Isåfall behöver jag väl inte gå om? om jag fortsätter med omvårdnad där.

eh, dåligt förklarat men hoppas du fattar.
Tacksam för svar!

Hej!

Om du har gått ett tag på gymnasiet och vill byta gymnasieprogram eller gymnasieskola ska du kontakta din studie- och yrkesvägledare på skolan du går på. Därefter kan ni kontakta ansvarig för den skola du vill byta till och ta reda på om det finns några lediga platser på Vård- och omsorgsprogrammet där.

Om du bara ska byta skola och inte program får du se till att du har läst de kurser som den nya skolan har. Annars kan du får läsa de kurser du inte har vid sidan om.

Läs mer om hur du byter skola här!

Lycka till med byte av gymnasieskola!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se