Sök utbildning 👉

Hur blir jag bättre på matte?

24 feb 2021
Hej
Jag har godkänt i alla mina ämnen förutom matte. Jag gör sista året i grundskolan och förstår verkligen ingenting när de gäller matte. Min lärare förklara inte alls bra har varit väldigt duktig i alla mina år i skolan med just matten har det aldrig gått. För att komma in i gymnasiet behöver man ha godkänt i matte vad ska jag göra?

25 feb 2021

Vad tråkigt att det känns svårt med matten! Det är vanligt att man har svårt för ett ämne och då får man lägga extra tid på det för att förbättra sig. Vi har tips på hur man blir bättre på matte här: https://www.gymnasium.se/nyheter/inspiration/bli-battre-pa-matte-14261. Läs gärna igenom dem och plugga sedan på egen hand så mycket du kan. Men ta hjälp av alla du kan, kompisar, familj, lärare och även alla resurser som man kan hitta på nätet, till exempel Matteboken.se. Du kan även prata med rektorn på skolan och fråga om du kan få något extra stöd med matten.