Intagningspoäng och Naturvetenskapsprogrammet

03 sep 2011
Hej !

Jag hade en fråga som kan vara svårt att hitta svaret på nätet, så det är därför jag har valt att ställa frågan här. Mitt fråga är: Hur mycket poäng behövs det för att kunna komma in i Naturvetenskapsprogrammet ? Och vad skulle hända om man saknade ungefär 5 poäng eller kanske till och med 10 poäng ? Skulle vara mycket tacksam över några svar ! :D

22 feb 2016

Hej!

Antagningspoängen för Naturvetenskapsprogrammet skiljer sig mellan gymnasieskolor och från år till år. På vissa skolor är antagningspoängen väldigt hög och på andra väldigt låg. Ta reda på vilken gymnasieskola du vill gå så kan jag hjälpa dig med intagningspoängen. Leta skolor som erbjuder naturvetenskapsprogrammet här. På programpresentationen kan du se hur många poäng som krävdes för att komma in på programmet föregående läsår.

Om man saknar poäng så får man hålla tummarna och hoppas på att det inte är så många som söker till programmet.

Läs mer om Naturvetenskapsprogrammet här.

Lycka till med ditt gymansieval!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se