Sök utbildning 👉

Gymnasieexamen

13 jan 2021

Jag pratade med min syv när jag började 2an på gymnasiet. Hon säger att jag inte behlver ha ett godkänt betyg i matematik 2b men min matematiklärare säger att det krävs för gymnasieexamen. Jag ställde en fråga tidigare hör och ni svarade att bara matematik 1 krävdes. Äe väldigt förvirrad då jag tycker matematik är svårt och har svårt att se att de blir en godkänd kurs. Finns det någon som har ett korrekt svar?

13 jan 2021

Korrekt informationen finns här https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/hogskolebehorighet-meritpoang-1107. Sedan kan du alltid fråga din egen SYV och mattelärare om de kan hänvisa till en källa som du känner att kan lita på.