Sök utbildning 👉

Vad ska jag läsa på Komvux?

09 dec 2020
Jag har 1900 poäng från komvux men jag har inte studera än programm
Jag ska börja studera handel och administration men hur många poäng minst behöver jag för att få grundläggande behörighet? Räcker det med 8 kurser ?

09 dec 2020

Du ska göra en studieplan med Komvux/vuxenutbildningen där du ska studera. Det är lite större frihet att välja kurser inom programmen på Komvux men det finns fortfarande regler för vad programmen får innehålla och inte. Så gör alltid upp studieplanen med en vägledare på Komvux innan du börjar studera där.

Grundläggande behörighet innefattar en fullständig gymnasieexamen på 2500 poäng. Här kan du läsa mer om vad som krävs: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/hogskolebehorighet-meritpoang-1107.