Sök utbildning 👉

Hur blir jag fastighetsmäklare?

16 nov 2020
Hej!
Behöver jag har engelska 6 för att söka fastighetsmäklare? Eller räcker det med engelska 5!
För jag gick naturvetenskap linje och är klar med alla grundläggande ämnen förutom engelska 6.
Isåfall hur kan jag söka denna urbildningen och vem står för kostnader? För där är ju inga stöd från CSN och jag läste att utbildningen kostar ungefär 250,000kr.

18 nov 2020

Ja, du behöver engelska 6 då det ingår i grundläggande behörighet som du kan läsa om här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/hogskolebehorighet-meritpoang-1107. Du kan utbilda dig till fastighetsmäklare på högskola/universitet och det är kostnadsfritt och CSN-berättigat.