Viken inriktning ska jag gå på Estetiska programmet?

15 nov 2020
Hej
Jag sitter och letar en gymnasieskola som skulle passa mig men hittar inte riktigt vad jag söker. Eller vet vad jag ska söka på. Jag känner som om jag är mitt emellan Bild och formgivning och Estetiska mediaprogram. Ritar mycket digitalt men även vanligt och lite animering. Inte så jätteintresserad av foto och video men de flesta program verkar ha det. Vad ska man då söka på för inriktning?

17 nov 2020

Vad bra att du funderar på ditt gymnasieval! Om du har bestämt dig för Estetiska programmet så har du redan kommit långt. Det är ju väldigt lite som skiljer Bild och formgivning och Estetik och media. Det handlar om fyra kurser. Du kan se vilka kurser det handlar om längst ner på den här sidan: https://www.gymnasium.se/sok/estetiska-programmet. Den ingår foto till viss del i Estetik och media men i övrigt verkar det inte vara några obligatoriska fotokurser på Estetiska programmet.