👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vad gör jag om jag inte kommit in i gymnasiet?

08 jul 2020
Hej, när jag går in på hemsidan där jag ansökte står det att jag ej är antagen till något av mina val, men jag kan inte se meriten som krävdes m.m. Jag sökte utanför Stockholm till Stockholm även fast jag bor i Stockholm då jag gick i en skola utanför Stockholms kommun. Vad gör jag?

08 jul 2020

Du kan vända dig till gymnasieantagningen där du sökte till skolorna och ställa frågor kring ditt besked. Du borde nu stå på kö och fortfarande ha chans att komma in. Under reservantagningen till gymnasiet tas elever in till de platser som blivit lediga när andra elever tackat nej eller blivit uppflyttade till högre rangordnat val. Du kan läsa mer om hur det går till här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/antagning-gymnasiet-2311.