Sök utbildning 👉

Vad händer när man byter gymnasieskola?

03 feb 2020
Hej, jag har en fråga gällande byte av gymnasieskola. Jag har gått första året på gymnasiet nu och jag är intresserad av att byta skola, jag har haft idrott två gånger i veckan nu och är färdig med min idrottskurs till sommaren men de flesta skolor har idrott i tvåan också eftersom de bara har det en gång i veckan. Måste jag också ha idrott igen då?

13 feb 2020

Om du byter skola så kommer skolan att titta på vad du läst innan och ifall du kan tillgodoräkna dig det eller inte. Så kolla det med skolan det gäller.

Läs mer om hur byten fungerar här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/byta-gymnasium-gymnasieprogram-5302.

Lycka till! /Petra, SYV