👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Hur ska jag välja gymnasieprogram?

24 dec 2019
Hej, jag är osäker på vilken linje jag vill söka på gymnasiet har du några tips på hur jag ska tänka?

21 jan 2020

Jag förstår att det är svårt att välja! Du måste fundera på vad du tror blir bäst för dig och sedan ta beslutet själv. Det finns inget alternativ som är det bästa utan du får helt enkelt välja (och välja bort) helt efter vad du tycker. Men vill du ha tips och inspiration på hur man kan tänka så hittar du det här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/gymnasievalet-12191.

Gå också till din studie-och yrkesvägledare i din skola och be om hjälp med detta. Hen kan i ett vägledande samtal hjälpa dig att fundera kring dig själv och ditt val.

Lycka till med ditt val! /Petra,SYV