Sök utbildning 👉

Kan man läsa extra kurser på NIU?

11 dec 2019
Hej!
Jag går i nian och får börja söka till ett gymnasium. Ska välja natur men funderar på att välja NIU (idrottsgymnasium). Kan man lägga till mer programgördjupningar även fast man har valt idrottsgymnasium eller tar det all tid från extra ämnen? Vill läsa extra matte och engelska för att få merit. Så min fråga är om man kan välja till programfördjupningar om man valt NIU?
Tacksam för svar!

12 dec 2019

De flesta kommuner har en deadline för ansökning till idrottsutbildning på hösten så kolla upp med de skolor du vill söka till att du inte missat idrottsuttagningarna. Det brukar vara så att man redan använder hela sitt individuella val när man går NIU men kolla det med skolan det gäller.