Sök utbildning 👉

Vilket gymnasieprogram ska jag välja?

16 sep 2019
Min son är väldigt intresserad i att fixa laga mobiler.
Finns det något speciellt gymnasieprogram han kan gå, för att jobba med detta sen?
Mvh Nada

17 sep 2019

Hej Nada,

Det finns inget program med fokus på just mobiler men om teknik intresserar honom kan det vara smart att välja ett tekniskt program som Teknikprogrammet, Industritekniska programmet eller El-och energiprogrammet. Läs gärna på om de olika programmen och fundera på vilket som kan passa. Sedan kan man alltid försöka få en praktikplats på ett sådant företag där man jobbar med att laga mobiler. På yrkesprogram ingår alltid praktik så väljer han ett yrkesprogram kanske kan kan ordna så att han kan få en praktikplats där han kan få lära sig mer om detta.