Intagningspoäng för dansutbildning

22 mar 2011
Hej! jag är intresserad av att gå ES inriktning dans. men jag undrar vilka intagnings poäng ni har? :)

mvh magdalena

Hej Magdalena!

Ett litet förtydligande: Gymnasium.se är inte en skola - vi är en söktjänst för gymnasieutbildningar i Sverige. Det innebär att vi ger information om vilka skolor och utbildningar som finns i landet, men vi erbjuder inte själva några utbildningar.

Intagningspoängen för Estetiska programmet (ES), med inriktning dans varierar mellan olika skolor, men på Fryshuset i Stockholm var intagningspoängen 292 poäng år 2010 för den sist intagna på dansinriktningen. På Karlfeldtgymnasium i Avesta var motsvarande poäng 45. Här kan du se en överblick över skolor som erbjuder dansinriktning.

Vänliga hälsningar,
Madeleine på Gymnasium.se