Hur läser man upp betyg i idrott?

16 apr 2008
Hej!

Jag går mitt sista år på gymnasiet, hittills har jag inte läst klart alla ämnen. Men mina tidigare betyg fick jag några IG:n fast det var dock inga läs ämnen, det var individuella val som Bollspel, styrketräning och gymnastik. Hur ska jag läsa om de? Eller måste jag läsa andra ämnen för att det ska jämna ut mina betygs poäng?

MVH

Hej!

För att du skall få ett slutbetyg måste du ha 90 % G av din totala summa (brukar vara 2400p) Men om du har läst mer än detta kan du ha mer IG. Alternativt kan du samla ett betygsdokument som innebär att du bara sparar de betyg som är minst G och då ser man inte den som du har IG i. För att få bäst svar och kanske lite vägledning så ta kontakt med skolans studie- och yrkesvägledare.

Lycka till!!

Informationsavdelningen