Sök utbildning 👉

Hur kan man förbereda sig på nationella prov?

17 jun 2019
Hej
Jag heter Ahmad o ska börja 9:an i hösten, jag har gått runt och funderat på nationella prov i 9:an hela året och frågat andra om hur man kan ”plugga” till det men nästan alla säger att man inte kan göra det eftersom frågorna inte är från böckerna typ.
Jag tänkte undra om det går att förbereda sig/plugga till nationella proven i 9:an isåfall hur ska jag göra det?

MVH

18 jun 2019

Hej Ahmad,

Det går att förbereda sig på de nationella proven genom att göra gamla nationella prov. Du kan hitta mer information om de nationella proven och hur du kan förbereda dig här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/antagning-gymnasiet-2311. Där hittar du även länkar till gamla prov.